Thursday, June 25, 2009

aku.impianku.


Aku dan impianku

Dulu mase kecik2 aku bercita2 nk jd seorg pegawai polis. Tap sayangnye ble da besar ni mak ngn ayah aku xbenarkn aku jd pegawai polis walaupun ayahku sendiri merupakn seorg anggota polis. Mungkin tanggungjawab yg besar yg melibatkn nyawa diri sendiri dan org lain y mgkin terpaksa aku pikul sekiranya aku menjadi seorg pegawai polis menyebbkn mak ngn ayah melarang aku drpd menceburi pekerjaan tersebut. Aku tau pekerjaan polis ni merupakan satu pekerjaan mulia. Di kala semua org menghentam polis, tahukh mereka bebann yg terpaksa dipikul oleh anggota2 polis demi menjaga keselamatan dan ketenteraman Negara?? Berapa ramaikh dlm kalangn masyarakt Malaysia hari ini yg sggup menggantikn polis untk menjaga keamanan Negara??? Berapa ramai dan siapa??? Boleh dibilang dgn jari wei!! ckp je lebih buat xbrani!! klu bgs sgt buat tgk!!geram plak aku ngn org yg mentaliti asyk nk menghntam ni. macm bagus jek... Walaupun aku xdpt menjadi slh seorg daripada mereka, aku akn sentiasa menyokong PDRM dlm usaha2 mereka membanteras jenayah pd hari ini. Mgkin tu je usaha yg mampu aku lakukn setakat ni. Salute kepada semua anggota polis!!! Jlnkn tugas sebaik mungkin!! Sesungguhnya Allah akn membalas dengan kebaikn setiap seorg drpd hambaNya yg melaukn kebaikn walaupun sebesar zarah…


Tu impianku yg xkesmpaian… skang ni plak aku nk citekn ttg cita2 aku mase sekolh menengah dulu n ape yg aku amk sekarang. Mase kat sekolh dulu aku bercita2 utk menjadi seorg doctor perubatan. Tap kemudiannya cite2ku bertukar menjadi jurutera aeronautic. Aku pun xigt kenapa aku tukar cita2 aku mase tu. Mgkin sbb subjek bio time tu susah kot terutama utk org cam aku… hahahahaha… then time permhonn JPA plak tibe2 hati aku lbh berat ke arah dentistry. xtaula nape.. teacher fizik aku pun (teacher jamaliah) suggest aku amk bidang ni. Mgkn sbb aku lbh sesuai menjadi seorg dentist berbndng seorg doctor perubatan. So aku ikut la nasihat beliau kerana beliau lebih arif dlm bidang ni… Alhamdulillah, akhirnya aku berjaya dlm temuduga JPA n ditawarkn melanjutkn pelajaran dlm bidang pergigian ni.. mule2 mase aku dpt bidang ni ramai yg bertanyakn kepadaku ape bestnye jd doctor gigi. Kenapa xnk jd doctor biase?? Bg aku doctor gigi atau doctor biase xbyk bezanye.. mayb dr segi thn jela coz aku hbs belajar 5 thn berbanding bdk2 medic yg belajar smpi 6thn selain silibus diorg yg lag byk.. hahahaha… lagpun bak kata member aku yg amk dentistry “if I become a dentist then I’ll have more time and more money”, hahahahaha.. tu kata dye la… mayb ade btulnye jgk..huhuhuhu… kepada budk medic terutamanya luqman, jgn marah wei aku gurau je( mayb tu satu realiti)… hahahahaha… kayla, aku harap korg semua doakn kejayaan aku dlm bidang dentistry ni. Semoga aku dpt menjadi seorg dentist yg Berjaya satu hari nant… Amin…



dentist... nxt 5 years i'll be one of them...


~aZAm~

2 comments:

  1. orait zam...smoga sukses...
    pasal polis tue btol kau ckap...aku benci betol dengan orang yang tau cakap je, tapi bila suroh buat tau lak taknak wat.

    ReplyDelete
  2. thanx dude...
    em,tula aku ckup xsuke klu ade org kutk polis. bkn ape aku ngn ko sndri da tau kehidpn sbnr seorg anggota polis. so aku mmg mrh ar klu ade org yg ckp lebih, konn bagus padahal diorg sndri xsedar yg diorg tu lag truk...

    ReplyDelete