Sunday, August 16, 2009

For future dentist,doctor,islamic economist and all muslims


Hmm.. minggu ni mungkin satu2nye minggu aku xbalik ke melaka. pasni aku akan balik ke melaka setiap minggu.haha. xdela, bosan kot dok kat dalam rumah ni sorang2 coz ihsan balik putrajaya. Nasib baik Furqon ade, klu xmemang aku kebosanan tahap dewa la... hahahaha. Kayla, sebenarnye minggu ni aku xbalik melaka sebab semua student MEP wajib hadir ke program Future Doctor. Mulanya memang agak pening ar sebab ade certain barang aku yg tertinggal kat rumah. tap disebabkan barang2 tu xpenting so aku abaikan je la.

Ok2, basically program Future Doctor ni banyak membincangkan masalah Fiqh dalam perubatan. Tapi dalam mase yang sama program2 kero
hanian turut diselitkan. Haaa, selain perbincangn mengenai Masalah Fiqh, kitorang juga diajar cara2
menguruskan jenazah. Best!! Tapi apa yang paling gempak ialah aku kene jadi mayat utk dikafankan pada malam tu.. hahahaha.. da nasib.. pengalaman dikafankan??? hmm... menginsafkan dan memberikan pengajaran kepada aku bahwa semua yang hidup pasti akan mati...

So, satu peringatan kepada semua muslimin dan muslimat, ingatlah bahawa dunia ini dan diri kita, adalah milik Allah. Maka, sementara kita masih lag menjadi khalifah di atas mayapada ini, beramallah dengan sebanyak mungkin dan jauhilah perbuatan2 yang mungkar supaya kita tidak termasuk ke dalam golongan yang musyrik dan munafik... InsyaAllah...
klu suasana sunyi jek, mmg seram ar time ni.. huhu



5 comments: